maandag 28 december 2015

Nog even gauw

 
De week voor we stil gingen kreeg ik het op m'n heupen.
De kamer moest om.
Op een of andere manier stond het niet naar m'n zin,
en rust in je huis is rust in je hoofd..
Dus ik verbouwde de kamer tot twee keer toe,
en toen stond het goed!
(dacht ik...)
 
 
Maar op een of andere manier zinde het me toch niet.
Ik was eruit.. het was de spiegel!
Dus niet lang nagedacht.. hup van de muur af.
Nou lees je tegenwoordig van alles over dasty,
één of andere ontvetter van de Wibra.
Magisch spul, inspuiten, in laten trekken,
afborstelen met water en een borstel en kaal.
 
Nou niet dus.. haha, althans bij mij niet!
Als je iets mooi kaal wilt hebben, is de enige oplossing nog steeds,
of afbijt of iets dergelijks, of gewoon ouderwets schuren.
 
Nou dat heb ik geweten.. leuk met al die nerfjes.
Uiteindelijk de staalborstel erbij, en toen in etappes,
 zodat m'n handen het ook leuk vonden, flink aan het schuren.
Oei oei wat knapte hij op!

 
Toen hij dan eindelijk kaal was, bleek de kuif van een
heel ander soort hout te zijn als de rest van de spiegel.
Het loogbeitsen kon ik dus wel vergeten.
 
Maar niet getreurd.. daar kwam de Paste Wax van Painting the Past weer uit de kast.
Een veeg hier, en flink uitsmeren, gaf hem uiteindelijk een prachtig,
licht vergrijsde kleur.
Ik was helemaal blij!

 
De nerven kwamen prachtig uit omdat de wax vooral daar in achter bleef.

 
Ik maakte deze foto's een week voor Kerst..
en nu dacht ik vandaag.. ho Albért, je moet nu wel even
gaan bloggen, anders kloppen de plaatjes niet meer :-)

 

 

 
Ondertussen genieten we volop van de vakantie.
Zomaar even in de auto kunnen om koffie te gaan drinken bij familie.
Tijd voor onverwachte waardevolle vriendschappen.
Boodschappen doen wanneer jij het wilt..
Tijd voor elkaar.. genieten van het simpel samenzijn.
Dat doen we allemaal met volle teugen!

 
Dat de kamer ondertussen weer verbouwd is..
en de spiegel nu op onze slaapkamer hangt..
 
Tja.. dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Maar rust in m'n kamer is nu een feit ;-)
 
 
(Op deze foto hangt hij nog in de kamer)

 
Vanaf ons heerlijke plekje op het water wil ik jullie
een hele goede jaarwisseling wensen!

Lieve groet,
Alberta

17 opmerkingen:

  1. Al was het opletten, toch kon ik je verhaal met bijbehorende foto's wel volgen hoor hihi. De spiegel is nu inderdaad veel mooier zo, goed opgelost ook met de verschillende soorten hout.

    Fijne dagen nog en voor jullie ook een gezellige jaarwisseling en alle goeds voor 2016!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, je spiegel is echt opgeknapt! Soms zie je het opeens, waarom het beeld niet klopt. Normaal krijg ik met Dasty ook alle glans wel weg van hout, waardoor het alleen al door zo'n poetsbeurt al opknapt. Jammer dat het hier niet lukte. Maar je hebt het goed opgelost, hij is veel mooier geworden en verdiend weer een ere-plaatsje. En of dat nu in de kamer is of op je slaapkamer, jouw beeld klopt weer. Voor even...(of hangt ie nu weer ergens anders? hihi).
    Fijne jaarwisseling!
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De spiegel is erg mooi geworden!
    Met dasty heb ik geen ervaring, maar wel al een paar keer goede ervaringen gehad met iets in een chloorbadje te leggen. Maar met groter spul is dat lastig natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden die spiegel. Ik vind dat blanke hout erg mooi. Wat gezellig dat jullie ergens liggen met deze dagen. Ik woon bij Dordrecht en daar liggen de schepen rijen dik. Zo gaaf als ze met oud en nieuw om 12 uur allemaal de scheepshoorn (heet dat zo?) laten horen! Groeten van Marion en alvast alle goeds voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om te lezen dat jij al die veranderingen ook echt uitvoert hihi... Ik gooi de boel alleen in mijn hoofd om. Hoor de familie al mopperen als ze constant met de meubels moeten slepen en als ze thuis komen maar weer moeten afwachten waar de bank deze keer weer staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een sfeervolle boot hebben jullie. Ik heb nog nooit een rijnaak van binnen gezien. Maar wel van buiten vanaf de Molenkade in Duivendrecht( tijdens logeerpartij bij mijn Oma en Opa) ouders van mijn moeder. Zie nog steeds die kanten gevalletjes voor de ramen ook tijdens het wachten voor de brug in Nijkerk als ik naar mijn werk reed.

    Ik heb een houten schaal weken in chloorwater laten liggen, echter zonder voldoende resultaat. Las op een blog over gootsteenontstopper van de Jumbo. Ik had het nog staan van de Aldi. Een flinke scheut in een bak water gedaan en een paar dagen laten staan, met schuursponsje erover gegaan en met koud water afgespoeld. Langzaam laten drogen, helemaal top. Ik weet niet of daar een spiegel tegen kan. Waarschijnlijk die eerst verwijderen.

    Dasty is tegenwoordig verkrijgbaar in verschillende soorten heb ik begrepen. Maar met die ontvettende hebben mijn kunststofknoppen van mijn gasfornuis geen goed gedaan. De knoppen zijn nu dof en de witte cijfers/streepjes ook deels verdwenen.

    Dus pas op.

    Fijne jaarwisseling en een gezond 2016.

    Lieve groet van Ellen uit Garderen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Alberta,

    Bedankt voor je berichtje op mijn blog, erg leuk! Wat kan jij toch leuk schrijven zeg, ik zie het altijd voor me! Ik had het ook gelezen van de ontvetter vd Wibra, nog niet uitgeprobeerd. Zo'n zelfde soort ervaring had ik ook, maar dan alleen met de gootsteenontstopper! Ik denk dat het ook erg te maken heeft met wat voor soort hout en waslaag er op je te bewerken product zit! Dus als ik jou was zou ik het een andere keer gewoon weer proberen bij iets anders! Maar hoe dan ook: je spiegel is prachtig geworden! Ik ben benieuwd hoe hij op de slaapkamer hangt!

    Geniet van jullie vakantie en eveneens een goede jaarwisseling toegewenst!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je spiegel is echt een beauty geworden . Wat werk , dat wel maar oooo zo mooi .
    Ik wens jullie ook een fijne jaarwisseling toe en een mooi 2016 !!!
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is je spiegel mooi geworden...veel stoerder.
    Geniet van je vrije dagen.
    Fijne jaarwisseling.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De spiegel is er een stuk van opgeknapt :-) Hij staat/stond prachtig boven de schouw.
    Bij mij werken die middelen om verf eraf te halen nooit, of ik word er zó naar van in m'n hoofd, dat ik maar besloten heb ze niet meer te gebruiken.
    Jullie ook een heel fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2016.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk he.....het niksen zo ontspannend ...ik heb soms momenten van verveling....maar laat het komen.....ben er van overtuigd dat rust geneest.....hele fijne jaarwisseling geniet van het samen zijn laat het nieuwe jaar maar komen....ik kijk niet neer achterom echt niet.....liefs Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo....die spiegel is opgeknapt! Maar wel een werk hè!
    Ik heb een hekel aan het verf afhalen op wat voor manier dan ook maar ja, soms moet je wel hè. Ik kijk mijn man soms lief aan maar je kunt niet lief blijven kijken....
    Fijne jaarwisseling!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een metamorfose van de spiegel. Wauw........erg mooi geworden. Leuk om al je hoekjes te zien op de foto's.
    Ben benieuwd wat er nu op de plaats van de spiegel is gekomen.
    Fijne laatste dagen van dit jaar.
    Liefs Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Veel mooier zo...Toevallig zit ik ook te denken om mijn spiegel in de gang te veranderen.
    Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk nog even zo'n post!
    De spiegel met was is goed geslaagd; ben benieuwd of hij in je slaapkamer net zo mooi hangt ;-)
    Goede jaarwisseling en alvast alle goede voor 2016!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel mooier zo! Prachtig!

    Alle goeds en een gezond 2016
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wauw die spiegel! Het is echt een plaatje geworden zo, voor jou en je gezin ook een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2016 toegewenst!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...