maandag 4 februari 2013

 
 
Wauw na een paar weken
België heb ik eindelijk weer internet!
En dat betekend bloggen en bijlezen
bij al jullie mooie posts.
 
Maar natuurlijk heb ik in die
weken niet stilgezeten!
 
Ik maakte van deze oude
gereedschapsbak een plekje
voor de mooiste woonbladen.
Die van als je ze leest dat je denkt..
die moet ik bij de hand hebben
met zoveel ideeën.
 
 
Want al schiet de financiering
van ons stulpje nog niet op (GRRR!)
M'n knipselmap met sfeerplaatjes
groeit gestaag door.

 
En ach weekendjes in België
leveren ook wat op hoor.
 
Als eerste kwam ik erachter
dat we maar een half uurtje rijden
van het Franse Lille lagen.
Jammer dat daar nou net niet
de jaarlijkse brocante markt was ;-)
 
Maar niet getreurd!
We togen gezellig de dorpjes in
en manlief beloofde voor dat we
weggingen dat hij vandaag
iets leuks voor me zou kopen.
 
Mmm niet tegen dovemansoren gezegd!

En hoewel ik vaak goed slaag
bij de Belgse kringloop,
zoals onderstaande
olijfgroene schaal

Deze zaterdag was niet top!
Dus gingen we na het winkelen
weer terug naar boord.
En nee manlief had nog niets gekocht...

 
Tot ik op de terugweg
een oud pand zag vol
met 'ouwe zooi'
zoals dat hier aan boord genoemt wordt.
 
Het liefst had ik alles meegenomen!
Oude zeep met prachtige verpakkingen,
de mooiste beelden, stoeltjes,
teveel om op te noemen.
 
Maar het enige wat mee ging
en wat lief met afdingen voor me kocht
was deze prachtige spiegel!
 
 
Hier en daar verweerd,
maar ik ben er zo verliefd op!
 
 
Voorlopig blijft ie zo
maar wie weet gaat er ooit
nog een keer de kwast over.
 
Tot gauw weer!
 
Lieve groet,
Alberta

17 opmerkingen:

  1. Een paar weken zonder internet zou ik wel lastig vinden, maar gelukkig lees ik dat je je goed hebt vermaakt! Altijd leuk om mooie dorpjes te bezoeken en die spiegel...ik snap helemaal dat je daar voor gevallen bent. Ik denk dat ik er een kwast overheen zou halen, maar even bedenktijd is nooit verkeerd...dat kan altijd nog!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe meer ik van je avontuur aan het lezen was hoe nieuwsgieriger ik werd. Want wat had je nou van je man gehad? Nou dat is niet mis zeg. Een prachtige spiegel mooi dat verweerde hout. En hij staat daar prachtig. Ja ik ga ook elk jaar naar Lille. Als je éénmaal de smaak te pakken hebt wil je daar vaker kijken. Al moet ik zeggen dat ze de laatste jaren wel van prijzen weten hoor. Geniet van je mooie schaal en je spiegel en geniet van je avond,
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige spiegel!Denk dat bij mij de witkwast erover heen ging :-).Maar ben benieuwd wat t bij jou gaat worden.Maar dat zien we vast nog wel s.
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat je opslag verliefd werd op die mooie spiegel. ""PRACHTIG"" De kwarst erover kan altijd nog.
    Fijne week lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig bakje voor je tijdschriften en schitterende spiegel!
    En dat pand vol met "ouwe zooi" lijkt me helemaal geweldig. Heb je alleen maar de spiegel meegenomen? Knap hoor, haha.
    Ik wens je een fijne week.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig cadeau heb je gekregen...super!!!
    Hopelijk komt het snel rond met jullie stulpje....

    Fijne week, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou dit was het wachten waard zeg. Prachtig je spiegel en heel mooi.
    gelukkig weer internet lijkt me vreselijk...zonder te ziten ....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk..struinen in België...
    Lijkt mij ook wel wat..kan ik niet een keertje mee???
    Wat vervelend altijd die financiële dingen die geregeld moeten worden,hé?
    Maar komt vast wel goed, toch??
    Fijne week,
    geniet van je vondsten..
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je boft maar met zo`n prachtige spiegel, echt een plaatje.
    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw prachtige spiegel! En ook de gereedschapskist is super!
    Leuk om als tijdschriftenbak te gebruiken.
    Hopelijk gaat het snel lukken met het huis, lastig als je zo moet wachten. Wel gezellig dat je er weer bent. Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige spiegel en ook de olijfkleurige schaal is super mooi.....wat heerlijk om in zo'n winkel te mogen rondstruinen en ja dat neem je het liefst alles mee....Je hebt het allemaal heel sfeervol gestyled....fijne week en hopelijk veel internet....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een schitterende spiegel, Alberta! Je krans op de eerste foto is ook super! Geniet van je spullen!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er gezellig uit bij jou. De spiegel is mooi.
    Hartelijke groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, ik ben ook stapel hoor op die oude zooi. In onze Boelschuur zeg ik ook weleens: We hebben zat rotzooi hoor hahaha. Prachtige spiegel en het bakje is ook gaaf. En misschien volgende keer Lille?? Groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige spiegel!
    En een leuk idee om tijdschriften in een oude gereedschapskist te leggen!

    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtige spiegel! En die olijfkleurige schaal is ook heel mooi!
    Blijft altijd leuk, he..op zoek tussen 'zooi' naar schatten..;-))
    groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...