maandag 23 oktober 2017

Rudolf en zijn nieuwe jas


In de kamer hier aan boord hangt Rudolf,
kennen jullie Rudolf nog?

Ik kreeg hem een paar jaar geleden van schipper voor mijn verjaardag.
En sindsdien heeft hij (of ik) al heel wat te verduren gehad.


Eerst hing hij gewoon origineel.
Maar Rudolf heeft nogal een humeurtje hoor!
Hij moest wennen aan het geschommel aan boord,
en aan de herrie van de motor.
Nouja.. snap ik ook nog wel hé als je uit het bos komt.

Toen vond hij zichzelf nogal bleek..
Ja logisch, geen kraak of smaak aan haha.
Maargoed, toe maar, Rudolf kreeg een fijn licht zomerjasje.


Ik hing hem weer terug en dacht dat het zo wel goed zou zijn.
Maar nee, meneer vond dat hij wel erg flets uitkwam.

En Engelbert en ik konden praten als brugman
(kennen jullie Engelbert nog? 
Broertje van.. alleen dan met z'n vacht en ogen nog)
maar Rudolf bleef mopperen.
Toen was ik er klaar mee, 
dus werd hij voor een poosje uit de kamer verbannen.
karaktertjes genoeg hier aan boord ;-)

Maar na een tijdje schroefde ik z'n schedel weer van de plank,
en schuurde de plank helemaal blank.


Daarna zette ik er loogbeits 'geloogde eik'
 van Esatto (klik) op.


Ik zette het gewoon met een kwast erop.
Het enige foefje is dat je wel in één keer in de lengte moet strijken,
anders krijg je rare vlakken met aanzetten op/in je hout.


Daarna een dun laagje wasvernis 'walnoot'. 
Deze zette ik ook op met een kwast maar veegde hem direct
weer uit met een oude doek.


De randjes kregen een likje soft wax dark van Annie Sloan.


Toen haalde ik Rudolf weer te voorschijn.
De kwast met dark wax ging ook over Rudolf z'n koppie.
En wat werd hij er mooi van, ook al vond ik het heel eng!

NIET SCHRIKKEN :P
------------------------------


Zo mooi dat bruinige, veel beter als dat vieze geel.


En nu hangt hij eindelijk gezellig te zijn!


Vandaag is de eerste dag van de herfstvakantie hier.
En dat betekend lekker aanrommelen, knutselen,
en verhaaltjes luisteren.


En omdat vorige week de griep ons velde,
en we er daarna een paar dagen tussen uit knepen,
ga ik nu maar eens lekker verder met m'n emmertje sop.


Fijne dag! En voor iedereen die ook nog
herfstvakantie heeft, geniet er van!

Lieve groet,
Alberta

6 opmerkingen:

  1. Hallo Rudolf je ziet er goed uit, jullie ook fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ie mooi geworden.....veel mooier inderdaad.....fijne week liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat heb je erg leuk gedaan Alberta: spreekt veel meer, maar snap dat je het eng vond.
    geniet van het vakantie-gevoel en goede vaart.

    groetjes,Carolien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou moet ie zich toch lekker in zijn vel (verflaag) voelen. En wat dacht je van de eik en walnoot laag. Dat voelt als thuis voor hem.
    Ik vind het schitterend!
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt je handen vol aan Rudolf gehad, nu hopen dat ie voorlopig tevreden is. Het resultaat mag er zijn.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...