dinsdag 10 februari 2015

Missie ... niet helemaal geslaagd


Misschien denken jullie wel eens, lukt nu altijd alles?
Potten worden omgetoverd in de prachtigste exemplaren,
het mooiste hout komt te voorschijn onder duizend laklagen
op een afschuwelijk tafeltje. Je kent het wel.
Nou bij mij lukt niet altijd alles hoor ;-)

Op koningsdag had ik deze vier ballen gescoord, en eindelijk
kwam ik er gister toe om ze in de afbijt te zetten.
Ik had gisterochtend bij de kringloop namelijk een prachtige bak gevonden.
Het plaatje was compleet. In m'n hoofd dan althans..


Ik maakte heel stoer alvast de 'voor' foto.
Het zouden immers prachtige ballen worden.
Nou vergeet het maar...
Na een kwartier in de afbijt begon ik met m'n staalspons actief
te schuren en wat denk je?
Komen er plastic ballen tevoorschijn, wat een bak!
Goed die liggen dus met krant en al in de prullenbak. Haha!

Gelukkig had ik nog mosballen liggen dus dan die maar in m'n nieuwe bak.


Het is trouwens een bak, bestemd voor hondenvoer!
Ik heb niets met dieren (sorry dierenliefhebbers)
maar ik loop wel altijd de héle kringloop door.
Dus zag ik deze voerbak, inclusief twee waterbakjes bij de dierenafdeling staan.
Het ene waterbakje was erg scheef dus die heb ik laten staan. 


Nu nog eens hopen op een set mooie houten ballen ;-)

Lieve groet,
Alberta

20 opmerkingen:

  1. Ja...het is altijd een gok wat onder alle lagen zit te voorschijn komt.
    Ik had de bollen toch niet weggegooid....ik had er denk ik muurvuller overheen gedaan?
    De "voerbak"is super geworden. Mooi stoer model!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie weet kom je heel onverwacht precies de goede houten ballen tegen. Ik vond het wel leuk om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha...dit zijn de leukste verhalen;)
    En blijven zoeken, je vind ze heus een keer💜

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij lukt ook niet alles hoor, ik heb het soms ook anders in mijn hoofd zitten.
    Je had de ballen ook met muurverf kunnen schilderen en dan bloem er over heen dan krijg je ook een mooi effect.
    Fijne dag. groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ja, zelfs jij heb weleens pech ;-) Hoe gaat het met je meiden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke bak (zegt deze hondenliefhebster), maar ik had de ballen niet weggegooid en ze, net als hierboven al gezegd, met muurvuller ingesmeerd en daarna geschuurd en geverfd/gewaxt. Als ze in een bak liggen, zie je helemaal niet dat het plastic is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soortgelijke ervaringen hebben we denk ik allemaal. Gelukkig zijn het kringloop aankopen, dan is het wat de prijs betreft nog wel te doen om het in de prullenbak te moeten gooien. Gelukkig had je wel een voederbak gescoord die mocht blijven ;-). Staat mooi daar.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk verhaal denk je iets moois te hebben hi hi. Maar je bak vind ik echt enig. Ik ben zaterdag ook naar de kringloop geweest maar helemaal niets gezien. O ja een vaas die ik wil bewerken maar ik heb hem eigenlijk gekocht om iets mee naar huis te nemen. Misschien kijk ik niet goed want ik zie zulke leuke dingen voorbijkomen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo is het ook mooi! en leuk om je eens in het echt te spreken!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat zul je gebaald hebben, zeker omdat het plaatje helemaal in je hoofd zat. Gelukkig zal het niet veel gekost hebben.
    En de schaal met mosbollen ziet er mooi uit!
    Geduldig wachten en dan komen die mooie houten ballen wel!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahahhaha, nee bij mij lukt ook niet alles hoor, troost je er maar mee, alhoewel ik die plastic ballen wel een hele leuke vind:))))))groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bakken zijn iig wel heel mooi 😄
    Zelf heb ik pas houten klossen gekocht bij de kringloop, had ze lekker laten weken in het chloorwater maar ze bleven drijven, dus nu aan 3 klossen 1 kale mooie kant en de andere kant nog gewoon bruin haha
    Dus bij mij mislukt er ook wel eens wat 😕

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Whaha grappig verhaal. Je had de ballen kunnen insmeren met krijtverf en bakpoeder. Dan had je een soort van betonlook kunnen krijgen. Ach ja....volgende keer beter!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Héél mooi Alberta... zou je echt niet zeggen dat het een hondenvoederbak is/was...
    ook het houten bankje waar het kleinere potje opstaat is héél mooi...prachtige sfeervolle
    plaatjes laat je ons zien !!
    héél fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De ballen had je kunnen bewerken met tegellijm of muurvuller, beetje zonde maar snap de teleurstelling volledig.
    De voerbak is echt super!
    Fijne dag
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Plastic ballen?? O wat zul jij gebaald hebben, stiekum moet ik er wel om lachen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moet je mijn post eens lezen van het ornament , deze is ook gewoon van plastiek , en lukt het een keer niet , fortuinen heeft het niet gekost.
    Misschien was muurvuller inderdaad een goed idee voor de ballen .
    En knappe hondenbak. Daar zou ik niet op komen
    Groetjes
    Christel ,Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een bak.. Gelukkig is je voerbak wel geslaagd! :-)
    Ziet er weer gezellig uit bij je!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kom net via via op je blog en vind het nu al leuk en gezellig bij je haha! Wat een verhaal:) maar denk dat iedereen weleens iets soortgelijks heeft gehad!
    Ik ga je volgen hoor!

    Liefs Daniëlle
    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja (sorry) echt een bak...ha,ha!!
    Maar je hebt het heel mooi opgelost, en met die mosballen ziet die voerbak er alsnog heel 'decoratief geslaagd' uit hoor!!!

    Een gezellig weekend, en lieve groetjes! Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...