dinsdag 28 februari 2017

Lange post :-)

 
Twee weken geleden tekenden wij
de laatste papieren voor ons nieuwe huis.
Wat een heerlijk gevoel.
Want ondanks dat we wisten dat het
heus allemaal wel kon en goed zou komen,
is het altijd nog een heel werk
om alle paperassen compleet te krijgen.
 
 
We werden hierbij geholpen door twee geweldige mannen
Mond tot mond reclame is altijd nog de beste die er is.
En zo kwam het nadat allebei onze ouders
hier zeer tevreden over waren dat ook wij een belletje naar Katwijk deden.
 
Gelukkig waren ze heel flexibel en meedenkend, zodat alle papieren
via de mail aan boord getekend konden worden.
 
Maar omdat het ook leuk is even elkaar te zien
en er nog een paar handtekeningen origineel gezet moesten worden
togen wij twee weken geleden op een zaterdag naar Katwijk aan Zee.
Na een leuk gesprek, een zere pols van paraferen en tekenen ;-)
en de nodige papieren en onverwachte kadootjes gekregen
te hebben lunchte we heerlijk in een gezellig strandtentje.
 
En omdat we toch in de buurt waren brachten manlief en ik
gelijk een bezoek aan Esatto!
We lieten ons inspireren door de sfeer en style en togen met
2,5 liter loogbeits voor onze vloer straks in het nieuwe huis
weer terug landinwaarts.
 
Tot zover de reclame hoor.
Maar ik was zo enthousiast over hoe we geholpen werden
met de hypotheek dat ik dacht.. ajuu ik ga het gewoon delen!
 
Over naar de normale orde van posten.
de Kringloop haha...
 
Al jaren hield ik m'n ogen open voor een leuke wijntafel.
Je ziet ze heel weinig staan bij de kringloop maar
ik hoopte steeds dat ik ooit eens geluk zou hebben.
En daar stond hij dan vorige week.
Een leuk model, en vooral niet te klein.
 
Het was een heel gesjouw om hem in de auto te krijgen.
En ik was blij dat ik na 20 minuten weer aan boord stond,
aangezien ik op 1 poot moest zitten anders paste het niet.
Haha.. ja je wilt wat en je doet wat he!
 
 
De poot en het blad zijn twee verschillende houtsoorten.
Dus met loogbeits aan de gang leek me geen slim plan.
Ik verfde hem daarom in de chalkpaint van Annie Sloan.
Kon ik eindelijk m'n proefpotje uitproberen die ik gekocht had.
De kleur French Linen.


 
De papier maché schaal
komt van het Het Olde Jachthuys
Je kan er prachtig mee stylen,
en ze zijn ook nog eens heel leuk geprijsd!


 
Leuk detail zijn de koperen pootjes
van de tafel. Geeft het net dat extra!



 
De leuke lichtjes zijn van Blokker..
Uitverkoopjes.
Als je je ogen maar open houdt ;-)

 
Nou wat een foto's he!
Tot gauw hopen we maar weer.
 
Lieve groet,
Alberta
 
 


8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met jullie huis. Dan is het toch allemaal rond nu. Zal best een opluchting zijn. Dan gaan jullie nu over op de volgende fase.
    Maar voor nu heb je wel alvast een heel mooie tafel gevonden. En je hebt hem in een heel mooie kleur geschilderd. Staat er weer helemaal geweldig bij. Zo'n lichtje vond ik ook nog bij Blokker... wat zijn ze leuk hè?
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tafel. En wat is het een heerlijk spul, de verf van Annie Sloan!
    Groet, Margo van Schaick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat alles nu rond is voor het nieuwe huis. Met die wijntafel heb je weer geluk gehad dat die bij de kringloop stond.
    Mooi geheel zo met de spullen erop.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning.
    En leuk geworden het tafeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geeft niks hoor Alberta zo'n lange post, heb weer heerlijk genoten. En natuurlijk zijn wij allen benieuwd naar jullie nieuwe huis.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk een nieuw huis !....ben benieuwd hoor....nou laat maar lekker veel zien de komende tijd....en essato is erg leuk!...liefs fijne week Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met jullie huis. En je hebt er een mooie tafel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat een leuke tafel!! De aanhouder wint!
    Gefeliciteerd met jullie huis! Gaan jullie helemaal
    Aan de wal?
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...