maandag 6 februari 2017

Van lamp naar kandelaar


Al een hele tijd lag onder in de kast een 
houten lampenvoet te wachten op een beetje aandacht.

En dat kreeg hij eindelijk vorige week.


Vaderlief sloopte de elektra eruit, 
waarna de voet in 4 stukken uit elkaar viel.
Het bleek dat de elektra dus de poot bij elkaar hield.
Maar vaderlief is niet voor 1 gat te vangen.
Dus werd hij vast gezet, en bovenin kwam een gat.
Precies ter grootte van de onderkant van een kaars.

Hij kon weer mee naar boord.
Waar ik me uitleefde met onderstaande potjes.
Eerst kreeg hij een dekkende laag le noir en blanc.
Daarna tamponeerde ik de rest er overheen.


(Annie Sloan graphite, french linen, en dark wax)

En ja, daar was hij.
De kandelaar die op het plaatje in m'n hoofd stond :-)


Een bosje hyacinten maakt het tafereel compleet.
Het frisse wit is een stille voorbode van het komende voorjaar.
Al las ik dat we nog een paar dagen heerlijk winter krijgen.


Even spelen met scherpstellen op de camera.
Ik maak de foto's trouwens tegenwoordig gewoon met m'n telefoon.
Een stuk eenvoudiger als dat gedoe met mijn kleine huis, tuin en keuken camera.


En zo kan je voor weinig weer genieten van iets nieuws.
Het hoeven vaak geen grote veranderingen of dingen te zijn.
In een sober, landelijk interieur maak je met een simpel bosje bloemen
al heel snel het voorjaarssfeertje.

De potjes verf staan weer in de kast.
rustig te wachten op het volgende project.


Fijne avond,

Lieve groet,
Alberta


5 opmerkingen:

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...