dinsdag 4 november 2014

Het grijze huis deel 2


Hoewel het in huis nu grijs is, 
hier wat donkerder, daar wat lichter.
Met hout en zwart gecombineerd echt wel mijn ding.
Eigenlijk was dat helemaal niet de bedoeling.

En enthousiast als ik ben liet ik jullie gelijk zien hoe het geworden is.
Maar de voor-foto's zijn stiekem toch ook wel leuk om nog eens te kijken.
Want goedendag wat kochten wij een gribus!

Nou wil het geval dat ik aan wal nog geen internet heb, 
dus moet ik het doen met een eenzame foto die bij mijn ouders op de laptop te vinden is. 
En dan zal ik van het weekend de echte oude foto's eens opzoeken!
Want het is stiekem te leuk om jullie te onthouden.
Zij het dan deze keer met niet zoveel foto's.

Toen we vorig jaar in februari de sleutel kregen van ons kleine huisje
had ik een hele knipselmap klaar liggen.
De kozijnen zouden allemaal zwart worden.
De muren grijs- en zandtinten. De keuken licht. 
En de kinderkamers zouden een mooie pasteltint krijgen in het roze met grijs.
Tot zover de plannen.

Toch bleef ik denken, kijken, malen, ideeën opdoen.
En ja hoor, ik had het op een gegeven moment helemaal bedacht.
We zouden het anders gaan doen als standaard. Dus ging ik voor kleur.
De woonkamer kreeg een muur met een  dieprode kleur,
 de keukenmuren werden oud blauw,
Hanna d'r kamer werd felrood
Lydewieke d'r kamer roze, er kwam een schattig Engels rood bankje, 
en toen m'n vader ook nog thuis kwam met een oud gele meidenkast was het feest compleet.
Ik zou er een gezellig vrolijk huis van maken voor ons!
En heus ik had er heel diep over nagedacht, nachten wakker van gelegen, 
er vast van overtuigd dat het geweldig zou worden!

Van de knipselmap bleef dus niet veel over, behalve dan die zwarte kozijnen!


Zie hier.. is het niet om te gieren :-)

En toen.. ging ik er steeds meer wonen.
En was het een huis maar geen thuis.
En dus verdwenen de kleurtjes onder een grijze waas,
ging de bank eruit, kreeg het gele kastje een zwarte kwast,
en werd de babykamer van roze naar warm-grijs geverfd.
Het is nog niet klaar.. maar grijs.. ja dat is het wel.
Saai? Nee het past bij bij het huis wat veel te klein is voor al die kleuren
en het zorgt voor eenheid en rust.
En ja nu begint het huis mijn Thuis te worden!

Lieve groet,
Alberta

Ps: iemand belangstelling voor deze gave pot?
Ik kan hem simpelweg niet kwijt ;-)


8 opmerkingen:

  1. Al die verschillende kleuren vind ik ook helemaal niet bij jou passen, ik ben het in ieder geval niet van jullie schip gewend. Ik zou er zelf denk ik ook helemaal onrustig van worden...het is mij te druk. Dan maar een rustige maar zeker geen saaie kleur grijs :-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gniffel... ik zeg niets....maar je maakt mij nu wel heel nieuwsgierig hoe het dan wel geworden is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te zien dat het nu zo anders is....prachtig die pot...!!...liefs van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. neeeeeeeeeeee! dit meen je niet dit is toch helemaal NIET jouw ding? ik weet niet wat ik zie, is het echt zo geweest bij? of trap ik er met beide benen in:)))?
    woehahhaha ik heb ook zo,n periode gehad moet ik eerlijk bekennen, allemaal ROOD op de overloop, de gang in het blauw, keuken geel, arggggg gek he? dat heb je dan ook in je hoofd zitten............blij dat het bij jou weg is, en bij mij ook!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je het niet probeert dan weet je het niet hè. Ik ben wel benieuwd hoe het er nu uitziet ,
    Het zal zeker en vast heel,mooi zijn .
    Lieve groet ,christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het is een kleurrijk géheel hi hi. Ik heb een vriendin die ook zo van kleur houdt. En dan kom ik binnen en dan denk oh wat gezellig maar als ik dan een poosje bij haar zit komen die kleuren zo op mij af. Het wordt zo onrustig. Zelf heb ik ook veel grijs in huis en ik moet zeggen het verveeld nooit. Ik vind het zo tijdloos. Dus net als jij wij houden nu eenmaal van de sobere stijl.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb net je vorige bericht gelezen en nu deze... wat hebben jullie een werk verzet. Het is echt prachtig geworden, en zoveel meer sfeer. Ben wel benieuwd naar de overige foto's hihihi

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja..soms...volgens mij had je last van zwangerschapshormonen..haha!
    Ik ben heel benieuwd naar de overige foto's en jij blij dat er verf genoeg is..voor heel veel saaie muren..maar zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...