woensdag 22 oktober 2014

Het grijze huis

Zo hehe.. daar ben ik weer eens.
Langzamerhand beginnen we te wennen aan het leven aan wal.
Haha wat klinkt dat weer lekker positief.
Maar de overgang van het rustige leven aan boord
naar het altijd wel wat te doen leven aan wal
is een leuke maar drukke overgang!

Het huis begint steeds meer af te worden.
Al kan ik denk ik nog wel een 100-dingen lijstje maken.
We genieten van elk dingetje wat gedaan is,
in plaats van te kijken naar wat nog allemaal moet!

Manlief heeft een paar dagen vrij gehad, dus werden er plafonds gewit,
elektra gemaakt, de voortuin aangelegd. Vooral de laatste heel simpel, 
en niet zoals het plaatje voor de toekomst in ons hoofd zit 
maar het ziet er in ieder geval netjes uit voordat ik in het kraambed lig.
En het aanzicht van bouwhuis is er gelijk af. Dat is wel fijn!

Verder was ik zelf druk aan het muren een kleurtje geven, 
lambrisering verven. M'n moeder zei nog "ik zou de gang wit laten, 
lekker licht enzo" ('t is maar een smal gangetje dat wel)
Maar toen ik haar verbaasd aankeek met een blik van,
"hallo weet u nu na 25 jaar nog niet hoe ik ben??"
zei ze al gauw : "O nee, 't moet zeker grijs worden"
Juist mam! :-)

Maargoed, nu met nog 8 weken zwangerschap te gaan,
is het verven van muren en grote klussen voor mij echt afgelopen.
De harde buiken zijn niet van de lucht, en het is toch wel 
de bedoeling dat het kleintje nog eventjes lekker blijft zitten.
Dus dat betekend.. vooral op een dag als vandaag, 
genieten van wind, regen, muziek, kaarsjes en warme choco!

Nou tijd voor plaatjes zullen jullie denken..
jaja, niet zo ongeduldig.. Haha!


De voorkant van de woonkamer. 
De grote krans vond hier een prachtig plaatsje,
en ik deed heus niets vandaag..
Alleen maar m'n glas in lood raam uit de schuur sjouwen.
(tegen de inkijk met die donkere dagen, maar wel dat ik nog naar buiten kan gluren :-))


Het gordijn wat er hangt is een vouwgordijn.
Althans, ja 't is een heus vouwgordijn.
Ik kocht op de markt een lap op linnen lijkende stof
(puur linnen schijnt nogal snel te verkleuren in de zon)
En m'n schoonmoeder maakte hier een rechte lap van,
met een tunnel waar een houten lat in geschoven werd.
Zodat de bovenkant altijd netjes recht hangt.
Verder kwamen er vier brede banden aan met knoopsgaten en 
draaide m'n oude opaatje voor mij prachtig grote eikenhouten knopen.


Er zit nog een rij knopen, zo'n 20 cm naar beneden, 
zodat het gordijn ook nog lager kan hangen, en laat ik ze los,
dan hangt het helemaal dicht.
En voila, daar hangt mijn prachtige vouwgordijn, 
en niet te vergeten.. Zeer leuk voor het budget!


Bij de bloemist kocht ik deze prachtige rozenbotteltak..
Van zichzelf al helemaal gebogen.
En voor 2 euro kon ik daar wel een plekje voor bedenken!


En dat zijn nu kleine dingen waar ik van kan genieten!

Fijne avond.
Lieve groet,
Alberta

Ps: Ellen en Ingrid, door alle hectiek hoop ik morgen jullie pakketjes op de post te doen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...