woensdag 4 oktober 2017

Hallo Herfst



En toen was september alweer voorbij
en is het zomaar oktober.
September, de maand waarin de vakantie echt voorbij was,
er elk weekend weer uurtjes in de auto werden gemaakt 
en de kilometers op de teller werden gereden.

Op instagram kwamen we helemaal in de kerstsfeer 
door de #wls_kerstinterieur. Waar massaal aan mee werd gedaan.
De mooiste plaatjes kwamen voorbij en ik was al bijna op weg 
naar de kast om m'n doosje kerstcd's op te zoeken..
Toen ik pas op de plaats maakte.
Natuurlijk moeten ze wel met zo'n magazine, dat snap ik.
Maar het was even een moment waarop ik dacht,
Hoo het is gewoon (toen nog niet eens) nog herfst.
Typeert het iets van tegenwoordig?


Ik kreeg zelfs de laatste week van september al een mailtje,
koop nu uw Sinterklaaskado, zodat wij het op tijd kunnen versturen.
Moet het met de postkoets dan? Of via trekschuit?
Hoe zit het met voor 22 uur besteld is morgen in huis?
Ik zit verdwaasd naar m'n scherm te staren. Absurd.

In de lente wordt er geroepen
 "nu mag het toch wel eindelijk weer eens mooi weer worden hoor"
Niet dat wij daar iets over te zeggen te hebben, 
maar het lijkt alsof er vergeten wordt te genieten van het ontluikende groen,
jong leven in de wei, de schepping die wakker wordt uit haar winterperiode.

In de zomer kunnen we niet wachten tot de herfsttakken weer 
in de winkels liggen, want dat geeft toch zo'n fijn sfeertje in huis.
Terwijl de zonnebloemen nog in stalletjes langs de weg staan.

De herfst wordt aan het eind van de zomer met open armen ontvangen,
maar laat het niet te lang duren, want dan gaan we op naar Sinterklaas en Kerst,
en alles wat daarbij schijnt te horen. 

En als we dan Oud en Nieuw gehad hebben, ja dan mag het op 2 januari zo onderhand
toch wel lente worden hoor... 

En dus gaat deze miep gewoon eens volop genieten van de herfst!
Van wandelingen tussen knisperende bladeren, 
emmertjes vol eikels en kastanjes die worden geleegd op de gangvloer,
van een droge handdoek nadat ik door de stortbui toch echt
naar de winkel moest, en daarna een kop warme thee maak.


En tegen de tijd dat het winter wordt?
 Dan hebben we het er nog eens over.. goed?

Ik maakte een herfstkrans van 3 rozenbotteltakken.
Het is heel simpel om te maken, en je hebt gelijk
een herfstig sfeertje in huis ;-)


Je bindt eerst van 1 tak de uiteinden aan elkaar,
met donkergrijs of bruin binddraad, valt dat het minste op.

Dan bindt je de tweede tak erop, met deze tak kan je de eerste
tak nog wat mooier rond binden.
Zorg wel dat je de takken zo draait dat de besjes dezelfde kant op staan.
Op deze manier hangt je krans straks redelijk strak tegen de muur.


Dan is het een kwestie van, hoeveel takken heb je,
en hoe vol wil je de krans hebben ;-)


Hier aan boord hangt hij, vrij eenvoudig, 
heel herfstig te wezen.. 
En had ik niet gezegd dat ik daar eens heel hard van ging genieten? ;-)

Wens jullie een fijne herfst, het zij binnen of buiten.
En dat je de kracht krijgt, om ook het mooie van de herfst te mogen zien!
Misschien wordt je juist wel somber van al dat vallende blad,
en kan je helemaal geen mooie kleuren zien, 
en geen paddenstoelen rood met witte stippen.
Ook al staan ze pal voor je neus.
Dan hoop ik dat je weet, 
en vertrouwen mag hebben, 
na de winter, dan komt die lente!

Lieve groet,
Alberta

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en herkenbaar stukje heb je weer geschreven Alberta.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn stukje om te lezen Albertha! Je hebt helemaal gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het enige seizoen waarin ik graag ver vooruit kijk is de winter. Ik ben nu eenmaal een lente en zomerliefhebber en die seizoenen kunnen mij niet lang genoeg duren. Als ik eind juli de eerste bolchrysanten weer ergens zie staan, moet ik echt mijn best doen om mijn humeur te behouden...want daar wil ik nog helemaal niet aan. Je hebt gelijk hoor, vooral genieten van het hier en nu...als het zover is, dient het nieuwe seizoen zich door de natuur vanzelf wel aan.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij zijn lente zomer en herfst prima seizoenen, maar op winterkou ben ik niet gebouwd. Mijn lijf kan er niet goed tegen, maar mijn hoofd heeft er ook moeite mee. De winter duurt elk jaar zo lang..
    Prima idee om het daar nog niet over te hebben maar nu te genieten van de herfst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...