dinsdag 25 april 2017

Kastenverhaal

 
 
Toen we bijna 6,5 jaar geleden verhuisden
naar dit schip, kwamen we uit een voorroef.
Een soort ieniemienie flatje zeg maar.
Een flinke kast had ik niet.
Dus toog ik destijds naar de kringloop,
en kocht daar een prachtige grenen kast.
 
Ik leende de auto van m'n ouders,
en reed met de kast, die nét niet in de auto paste eigenlijk,
met 1 hand aan het stuur, en 1 hand aan de kast om hem binnen te houden,
van Dordrecht naar Werkendam.
Hoe haalde ik het in m'n hoofd!
Maar je wilt wat en je doet wat.
En ik kwam veilig aan boord.. mét kast.
 
 
En omdat je aan de hand van dit fotoverhaal
eigenlijk heel goed kan zien hoe door de
loop van de jaren m'n stijl en interieur veranderde
wilde ik jullie dit niet onthouden ;-)
 
Hij kreeg een lichtgrijs jasje,
met witte binnenkant.
 
In de stijl van de rest van de brocante inrichting.
 
 
En omdat ik later de inkijk zat werd,
spijkerde ik er kanten gordijn van de I.kea voor.
 
 
De roef werd verbouwd, en ik begon meer
naar het stoere sobere interieur te trekken.
Ik verfde de kast donker, en de ruitjes dicht.
 
Maar ook de meisjes vonden de kast leuk,
vooral om onderin verstoppertje te spelen.
Tot op een gegeven moment de deurtjes zo scheef hingen,
dat ik op een goeie avond de zaag erin zette.
 
 
(even om het tafeltje heenkijken, maar een betere foto had ik niet)
 
Ik wilde er nog nieuwe pootjes onder zetten
zodat de verhoudingen beter klopten.
Totdat ik bij de kringloop tegen deze leukerd aanliep.
En omdat de prijs nog leuker was (hoe kan het ook anders)
was ik er meteen verliefd op.
Toch liet ik hem staan. Mien twijfel.
De volgende dag met goede hoop de kringloop gebeld, en jawel
hij stond er nog :-)
 
 
Manlief kwam met het schip langs Werkendam,
en vaderlief wilde de kast wel ophalen en naar boord brengen.
En daar staat hij dan.
 
 
Natuurlijk ging voordat hij goed en wel stond,
eerst de verfkwast eroverheen.
 
Een stevige houten kast.
Dat kon ik ondertussen van die andere niet meer zeggen.
Logisch natuurlijk met al dat gesleep, verhuizing en gezaag.

 
Dit is in ieder geval heerlijk genieten.

 
En als je dan naar de foto's kijkt van boven naar beneden,
zie je een hele verandering.
 
Lieve groet,
Alberta



 

11 opmerkingen:

  1. Wow,wat een mooie verandering en wat ben ik jaloers op mensen die handig zijn met verf en kwast, maar ik heb dan weer andere talenten ( hoop ik tenminste 😁)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het mooi geworden door de tijd heen. Ik hou wel van de grijs en witte tinten, ben wat minder enthousiast van een lap stof draperen, een stapeltje ergens vind ik wel weer leuk, maar juist zo leuk om te zien dat het bij een ander wel weer leuk is. Wat zul je genieten van je mooie kamer, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Miriam (Nimme Namme)25 april 2017 om 20:11

    Wat een leuk verhaal weer! Ik zie het allemaal voor me... :) Ik snap dat je geniet van je prachtige stoere kast!! Veer plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al met al door de jaren heen een hele verbetering 😉. Mooi hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die veranderingen maken we allemaal door. Ik vond je oude kast mooi maar deze zeker ook, staat supermooi!
    Fijne week, Coby (cbcosycot)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig om al die veranderingen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo'n beeldverhaal over je kasten.
    Deze nieuwe is weer mooi stoer en sober!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoe de kasten door de tijd heen een rol in het interieur hebben gekregen. Hier is het de bedoeling dat er een kast uitgaat, dat een andere kast een ander kleurtje krijgt en dat ik ook tegen een kringloopbeauty aanloop. Zoals het nu bij je staat, vind ik het erg mooi.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig huis heb je!! Ik dacht soms dat het aan boord minder gezellig zou zijn.. Niks van waar! 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...